Supernova ♥

/ Supernova
 
 
Namn: Supernova
Ras: Renrasig Frieserhäst
Kön: Valack
Ursprung: Amsterdam, Nederländerna.
Ålder: 4 år
Level: 1
Status: I väntan på träning
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Supernova är och kommer alltid att vara en vildhäst. Redan som föl skiljdes han från sin mor och tvingades leva självständigt ute i vildmarken.
Jag var på en studieresa till Amsterdam, där jag skulle ta ridlektioner från en ridskola med andra kunskaper och färdigheter. Allting gick som planerat och jag började ta lektioner för några månader framåt. Allt detta gjorde jag för att jag skulle bli erfaren ryttare och möjligtvis kunna söka till ridlärare i Jorvik.
Det hann bara gå två veckor innan jag hoppade på bussen och begav mig till en mycket berömd skog i Nederländerna. Jag hade viljat besöka denna skog redan från tidig ålder så jag tog min chans nu.
Jag gick omkring i skogen i kanske en timme innan jag kom fram till en stor och knottrig ek. På eken stod det en skrift som jag inte kunde tyda. Jag skulle precis börja läsa skriften innan jag hörde ett skrik.
Det kom från ingenstans bara plötsligt och jag hajade till. Många fåglar flög iväg upp mot skyn medan skriket hördes igen och igen. Jag började springa mot det. Egentligen ville jag bara hålla för öronen och springa till busstationen. Men jag kunde inte lämna denna varelse, vad det nu var, med det ljudet.
Efter en lång springtur fick jag syn på en frieserhäst som fastnat med hoven under en stor och kraftig sten. Jag försökte lugna ner honom medan jag kämpade med att få loss hoven.
Efter ett litet tag gick den loss, och jag märkte att en ganska stor bit av hovskägget hade lossnat. Han hade dessutom ett sår som blödde, så jag kunde inte bara låta honom gå.
Jag knöt ihop ett band av starkt gräs som jag kunde använda som grimskaft medan vi skulle gå till stallet. Det tog sin lilla stund men efter ett tag var vi tillbaks.
Efter en hel del övertalning, fick jag lov att behålla honom. Han var trots allt vild och hade inte kunnat kommunicera med någon annan förr. Dessutom har han börjat komma bra överens med de andra hästarna i stallet också.
 
Xx
 
 



Vill du kommentera mitt inlägg? ♥

Ditt namn:
Stalker ♥

E-posten, skrivs inte ut.

Skriv ut din blogg ♥

Och till sist, vad ville du? :D