Brightmagic ♥

/ Brightmagic
 
Namn: Brightmagic
Ras: Jorvikiskt Varmblod
Kön: Valack
Ursprung: Hollow Woods, Jorvik.
Ålder: 10 år.
Level: 15
Status: Färdig tränad.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brightmagic är min första häst. Det gör att han betyder lite mer, med tanke på att han varit med överallt och accepterat mig då jag bara kunde vara i Moorland och Fortpinta.
Allting började med att jag vandrade omkring i Moorland. Jag hade ingenting att göra så jag styrde mina raska steg mot paddocken. Där höll Austin på med att träna sin häst. När jag kom stannade han upp och log. Men fortsatte sedan med träningen.
Efter en stund kom Tan in i paddocken med en häst jag aldrig sett förr. Hon långcherade honom över hinderna och han skuttade glatt över varje bom. Redan då förstod alla att han kommer bli en bra hopphäst. Medan Tan höll på och hoppade med honom som bäst, ringde hennes mobil. Samtalet hon fick var väldigt viktigt så jag behövde hoppa in och ta hand om honom istället.
När Tan gått iväg började jag långchera honom över hindrena och det kändes som att han fått större entusiast än förr. Glädjen smittade av sig och jag blev också på gott humör. Austin såg detta och märkte att vi hade klickat direkt. Han tog på sig ett hemlighetsfullt leende men fortsatte ändå med träningen.
Då Austin hade tränat och jag hade långcherat klart gick han till Thomas och jag gick in till stallet för att sadla av hästen.
Och efter ett litet tag kom Thomas till mig med ett kontrakt. Han berättade att Austin hade sett hur mycket jag gillat hästen och att jag gärna kunde få behålla honom. Allting kom som en chock för mig, eftersom jag inte har några hästar från förr och kanske inte är en ryttare på topp. Men då jag kollade in i stallet igen och såg hur han frustade kände jag att detta beslut skulle vara rätt. Så jag skrev på kontraktet och skakade hjärtligt hand med Thomas. Han berättade att hästen hette Brightmagic och kommer bli en utmärkt hoppare.
Och sedan den dagen har Brightmagic haft en mycket stor betydelse för mig.
 
Xx
 
 



Vill du kommentera mitt inlägg? ♥

Ditt namn:
Stalker ♥

E-posten, skrivs inte ut.

Skriv ut din blogg ♥

Och till sist, vad ville du? :D