Ännu mer finländska traditioner

/ Fritid
Idag firar vi alla i Finland att hästön har kommit! Vi ställer fram en död gris på en pelare och dansar runt den.
Nej, jag skämtade. Men idag firar vi faktiskt en dag. Den dagen heter "Runebergs Dagen". Jag gissar att kanske ingen av er vet vem Karl Ludvig Runeberg är, så jag kan berätta att han bl.a gjorde vår nationalssång.
 
På Runebergsdagen äter vi även hans goda bakelse, den är ganska berömd - så det kan hända att ni sett en sådan förr :)
 
 
Såhär brukar de oftast se ut. Dock inte min bild.
 

Om ni vill ha recept, kommentera!

Nåja, nu har det även hänt en lite viktigare grejj för er svenskar, hästön! (Omg HAHHA "er svenskar") :D
Har ni skickat över någon häst dit och är ni missnöjda/nöjda? Jag själv tycker att uppdateringen var bra - och mycket behövande. Men dock var det väldigt synd att man inte kunda besöka hästön själv.
 
Om uppdateringen skulle få 4 - 10 i vitsord, skulle det bli en 9 tror jag :)
Hittils har jag skickat över Wildpearl och Brightmagic, som båda är i level 15. Men jag måste erkänna att det tog lite ont i hjärtat när jag såg dem lämna mitt stall. Tänkte börja gråta :')
 
Kommentera gärna vad ni tyckte om denna efterlängtade uppdatering, så syns vi imorgon!
 
 



Vill du kommentera mitt inlägg? ♥

Ditt namn:
Stalker ♥

E-posten, skrivs inte ut.

Skriv ut din blogg ♥

Och till sist, vad ville du? :D