❂ Dag 6 ~ Min drömhäst i spelet ❂

/ Hästarna
Detta inlägg blir väldigt svårt att skriva. Visst, jag rider ivl och så - men hästraser hör till mina svagheter. Men ska försöka få ihop något ändå.
 
3 stycken som jag är säker på att jag skulle vilja ha, är dessa:
 
Fjordingen. Älskar den, dock är den ju inte den perfekta dressyrhästen, den är ganska svår att jobba med. Men jag älskar den ändå, den är ju så unik på ett sätt - manen och pälsfärgen. Skulle bli sjukt glad om de lade till den i spelet! *-*
 
 
Detta kommer säkert som en chock för vissa, men åsnor skulle inte sitta dumt! När jag var yngre spelade jag spelet Howrse, och det är ju ett hästpel - men det roliga var att de hade med åsnor där, man kunde ha åsnor i ett hästspel. Varför skulle man inte kunna ha det i sso då? Rida en åsna, det går ju faktiskt, eller hur? Dock skulle man kanske inte kunna träna den som en vanlig häst, så långt hade jag inte tänkt men något däråt. (:
 
 
Islandshästar har jag alltid velat ha. De är så speciella med deras gångarter, det skulle ju kanske vara ganska svårt för sso att göra - men det skulle vara värt det. De är så himla fina på alla sätt, dessa fantastiska islandshästar.  Har dock aldrig ridit en, skulle vara jätte kul att prova på!
 
Dessa 3 "hästar" är jag säker på att jag skulle vilja ha med. Sedan finns det ju en massa andra raser jag inte skulle tacka nej till; Shetlandsponny, mustang, Hannoveranare eller varför inte en Falabella? För er som inte vet, är falabella den minsta hästrasen. Men jag vet inte hur man skulle fixa in den på ngt sätt då, liksom den är ju så liten så inte ens ett småbarn kan rida på den. Det är nog en chans på miljonen att de lägger till en falabella.
 
En arab, som jag länge velat ha är en sådan;
 
Det jag menade med det, var att jag skulle vilja ha en arab i samma färg. Jag älskar kombinationen med manen och pälsfärgen. Nåja, nu ska jag sluta babbla i mina dåliga kunskaper om hästraser, hoppas att åtminstone något av det jag sagt stämmer överens med den verkliga infon. Förlåt att jag skrivit så lite, och om jag tagit någons bild - är det bara att kommentera så tar jag bort den omedelbart. Kram på er!
 
Xx
 
 



Vill du kommentera mitt inlägg? ♥

Ditt namn:
Stalker ♥

E-posten, skrivs inte ut.

Skriv ut din blogg ♥

Och till sist, vad ville du? :D