❂ Dag 4 ~ Min Historia Med Star Stable ❂

/ Natt Bestyr
Först och främst ska jag länka inlägget jag skrev för ett litet tag sedan. Det hittar ni HÄR Om ni redan läst det och så, vet ni att sso har haft en stor betydelse för mig när jag var Newbie. Idag när jag bläddrade igenom mina bilder på iPoden, märkte jag en bild som jag verkligen hade glömt bort att jag tagit.
Jag hade fotat min dator där det visade mig i level 4 på sso, i Moorland. Det var verkligen så himla kul att se - och vad man har förändrats sedan dess!
 
Men min historia på Star Stable, den är ganska svår att förklara egentligen. Minns att jag vart med i ett par klubbar, första dagen jag hittade till sso, men jag minns inte vad de heter. Däremot minns jag att klubbledaren var väldigt snäll, och i hög level (det var ju så häftigt för mig på den tiden, när jag var newbie). När jag loggade in ett halvt år efter, hade jag blivit kickad ur klubben och hade nästan inga vänner. Men det förstår man ju - vem vill vara vän med ngn som loggar in en gång i halvåret?
 
Jag började ju alltså på sso år 2010, eller 2011 (Omg, minns inte ens det). Det var på den tiden som det nyss hade öppnats, det fanns bara en server och varken GÅD eller SB hade ju öppnats då. Då fanns inte ens Pole Bendning i Moorland, haha! Vart ju med i sso i ca 2 år, innan jag blev Star Rider. Då öppnades det nya ögon för mig. En sjukt vacker, animerad värld man kunde rida och ha uppdrag i! Jag bokstavligt sprang hem från skolan varje dag för att kunna logga in och spela 10 timmar i sträck. På helgarna blev det ju tråkigt nog ännu mer.
 
För mig så började ju allting på server 1. Det var där jag blev medlem och där jag träffade Bella, som ändrade mitt liv. Efter bara 2 dagar blev vi bästa vänner och hade så himla kul tillsammans. Men hon var ju Lifetime och jag var newbie + loggade in 1 gång i halvåret - så vi gled ju ifrån varandra. När jag väl loggade in och hon var inne så red vi runt och hade så fantastiskt roligt. En av de bästa tiderna i mitt sso spelande! Men jag kan inte neka att jag kände mig utanför när man förstod att hon chattade med andra som var Star Rider och så. Blev väldigt ledsen när jag stod i Moorland och väntade på henne och hon berättade att hon var vid Steve's. Jag kunde ju inte ens rida dit och hon orkade inte dra till Moorland hela tiden. Då kände jag mig rejält sårad och loggade ut.
 
Ett år senare så befann jag mig på andra servern. Star Stable hade flyttat över mig eftersom jag loggade in så sällan och första servern var full. Så när jag fick min egna dator, och kunde spela sso på den - började jag mitt spelande på en helt annan server med helt nya människor. Jag fick börja om från 0, helt enkelt.
Efter ett tag träffade jag på då "kändisen" Isabella Waterstar. Första gången jag såg hennes namn var i Global och hon verkade så himla snäll. Sedan såg jag henne i Jarlaheim så jag började stalka henne och pang! Där blev vi vänner, haha.
 
Vi började leta spöken, om ni minns Halloween? Och vi blev bara bättre och bättre vänner. Och så lade jag märke till att hon var medlem i det otroligt populära klubben på Server två, The Swans. Så jag hittade deras hemsida och sökte till den. Efter ca 1 vecka fick jag beskedet om att jag skulle bli medlem och jag stormtrivdes där! Verkligen en fantastisk klubb med underbara människor. Callie var klubbledare - alltså Bambi Deerheart på server 1. Hon var en jätte bra klubbledare men mycket ansvar, hon skötte klubben utmärkt, kort sagt.
Och jag blev bara bättre och bättre vän med Issa, bästis på sso t.om. Däremot drogs jag in i "Skype virveln". Jag pratade på skype varje dag i flera timmar i sträck och det fanns inte tid till annat. Detta gjorde mig väldigt trött och jag kände mig liksom bunden till det, att jag inte hade något annat alternativ och jag kunde inte säga ifrån.
 
Allt det gjorde mig så utmattad och trött, att jag böt till server 1 helt plötsligt. Det var ju lite av en chock för de jag kände bra på server 2, t.ex Issa, Callie (Bambi), Ana (Melissa).. Och det enda jag behövde skriva till Star Stable support var ju att de hade flyttat över till server 2 av misstag, för det var ju sant.
 
Nåja, nu har jag fått otroligt många vänner på server 1 och jag trivs så bra i Lightning Wolves Order, som ägs av Rännan. Skulle säga att jag är god vän med alla i klubben och alla är verkligen härliga personer! Dessutom är det ju nästan samma "gäng" som på andra servern. Jag trivs hur bra som helst och har verkligen inga planer på att lämna, tror faktiskt att jag ska stanna här för alltid. (:
 
 
Här kommer en oredigerad bild på mig och Goldie. Verkligen fantastiskt här på server 1, speciellt på natten. Jag ångrar inte att jag bytte server, trots att jag saknar er fina på server 2 ibland. Kram på er!
 
Xx



Vill du kommentera mitt inlägg? ♥

Ditt namn:
Stalker ♥

E-posten, skrivs inte ut.

Skriv ut din blogg ♥

Och till sist, vad ville du? :D